Fizykoterapia

Fizykoterapia to dział fizjoterapii zajmujący się leczeniem za pomocą bodźców fizycznych – występujących w przyrodzie. Przykładowymi dziedzinami fizjoterapii są wodolecznictwo, światłolecznictwo, elektroterapi – leczenie prądem elektrycznym czy leczenie zimnem oraz wiele innych. Zadaniem fizykoterapii jest zwalczenie bólu, zmniejszeniem stanu zapalnego czy poprawy cyrkulacji krwi w tkance.

Fizykoterapia

• Elektroterapia

zabiegi polegające na stosowaniu prądu elektrycznego o odpowiednim natężeniu i częstotliwości na ciało człowieka. W zależności od jednostki chorobowej jaki i stanu pacjenta (wiek, choroby współtowarzyszące itd.)terapeuta dobiera rodzaj prądów jakimi działa na tkankę. Zadaniem elektrostymulacji może być poprawa przekrwienia tkanki, złagodzenie bólu, wzmocnienie mięśni i wiele innych . Elektrostymulacja znajduje zastosowanie we wszelakich formach leczenia.
  • Laseroterapia

Wykorzystania światła generowanego przez laser w celu poprawy zdrowia pacjenta. Biostymulacja laserowa pomaga w szybszym gojeniu się ran i złamań poprzez dostarczenie energii wspierającej naturalne procesy regeneracyjne komórek. Dodatkowo zaobserwowano wyraźne działanie przeciw zapalne i przeciwbólowe. Znajduje również zastosowanie w leczeniu chorób skóry czy przykurczy mięśniowych.
  • Magnetoterapia

Podawanie chorego polu magnetycznemu mającym na celu zmiany polaryzacji błony komórkowej, za pomocą ruchu jonów znajdujących się w komórkach ciała ludzkiego. Wpływa to na poprawę zdolności regeneracyjnych organizmu przez co ma działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne. Efekt biostymulacyjny pola magnetycznego wspomaga oddychanie wewnątrz komórkowe co przyczynia się do szybkiej poprawy stanu chorego poprzez zwiększenie ukrwienia.
  • Sollux

Wykorzystanie światła podczerwonego w celu poprawienia cyrkulacji krwi w miejscu chorobowym. Lampa soluks nagrzewa tkankę toteż jest wykorzystywana często jako wstęp do terapii manualnej czy masażu. Działa przeciw bólowo i relaksacyjnie. Dodatkowo poprzez zastosowanie filtru niebieskiego lampa działa łagodząco na tkankę. Lampę możemy wykorzystać w leczeniu nerwobóli, stanów pourazowych, chorobie zwyrodnieniowej, odmrożeniach i przeczulicy.
  • Ultradźwięki

wykorzystują nie słyszalną częstotliwość dla ucha ludzkiego fale akustyczną (1-3 MHz). Tkanka na którą aplikowany jest zabieg, podlega mikro-masażowi co powoduje zwiększenie mikrokrążenia oraz temperatury ciała. Dzięki temu ultradźwięki działają przeciwbólowo, rozluźniająco oraz przyspieszają gojenie. Zabieg można wykonać z lekiem (Fonoforeza) np. maścią co zwiększa jej wchłanialność.
  • Krioterapia

leczenie za pomocą zimna. Zabieg polega na miejscowym schłodzeniu ciała pacjenta przy użyciu gazu CO2, poprzez to jest uzyskiwany efekt przeciw zapalny i przeciwbólowy. Dodatkowo zabieg zwiększa cyrkulacje krwi co wspomaga odżywienie i dotlenienie tkanki dzięki czemu jest uzyskiwany efekt regeneracyjny.
  • Vitafon

Terapia mikro-wibracyjna. Polega na wprawienie w wibracje blaszek grafitowych umieszczonych przed generatorem dźwięku, a następnie przeniesienie tych wibracji na ciało ludzkie. Poprzez odpowiednią częstotliwość urządzenie zwiększa przepływ krwi, a zarazem odżywienie tkanki miękkiej. Niezwykle skuteczne w leczeniu dolegliwości stawowych i korzeniowych. Dodatkowo poprzez odpowiednie ustawienie urządzenia jest możliwe stymulowanie narządów wewnętrznych.