Masaże

Masaż – element fizjoterapii o szerokim zastosowaniu, zarówno pod uwagę każdy aspekt jego stanu np. stan umysłowy (podejście holistyczne). Odpowiedni leczniczym jak i pielęgnacyjny, kosmetycznym i relaksacyjnym. Zadaniem masażu jest relaksacja, rozgrzanie tkanki czy też przygotowanie do wysiłku (masaż sportowy). Dodatkowo stanowi nieocenioną formę leczenia przeciwbólowego i stanowi kluczowy element bio-regeneracji.

Masaże

• Masaż klasyczny

Najpopularniejsza forma masażu, mająca na celu zredukować napięcie mięśniowe i dolegliwości bólowe. Masaż może być wykonywany całościowo lub na dany fragment ciała pacjenta. Działa relaksacyjnie i przygotowuje tkankę do dalszych form terapii np. manipulacji i mobilizacji tkankowej.
  • Masaż leczniczy

Masaż, forma terapii manualnej mająca na celu zwalczenie bólu oraz poprawę ogólnego stanu pacjenta. Metoda znana od setek lat, w dzisiejszej medycynie niezwykle popularna. W zależności od pacjenta, jego dolegliwości i stanu, terapeuta dobiera rodzaj masażu oraz jego intensywność. Wyróżniamy wiele rodzajów masażu wśród nich: Masaż klasyczny, masaż bańką chińską, masaż tkanek głębokich, masaż sportowy czy drenaż limfatyczny.
  • Drenaż limfatyczne

Rodzaj masażu mający za zadanie przepchnięcie limfy (zlokalizowanej w naczyniach limfatycznych ) z kończyn w stronę tułowia. Masaż wykonywany zimną oliwką, bez nagrzewania. Znacznie redukuje obrzęki i zastoje żylne. Skuteczna forma terapii po mastektomii.
  • Masaż tkanek głębokich

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur
  • Masaż sportowy

Masaż w zależności od momentu jego wykonania możemy podzielić na dwa rodzaje przed treningowy i po treningowe. Przed treningowy masaż wykonywany na napiętych mięśniach ma na celu przekrwić przez to odżywić tankę dzięki czemu są osiągane lepsze efekty w trakcie aktywności. Po treningowe ma na celu zrelaksować mięśnie po przebytym wysiłku.
  • Masaż bańką chińską

jest masażem relaksacyjno-leczniczym. Wykorzystuje się go w celu zmniejszenia napięcia mięśniowego, które niesie za sobą wiele dolegliwości bólowych, a w tym: bóle kręgosłupa (mięśniowo pochodnych), bóle na tle korzeniowym poprzez ucisk mięśnia na nerw, dolegliwościach płucnych, w zaburzeniach ukrwienia czy też w zwalczaniu cellulitu itp.
  • Aquawibron

Masaż wibracyjny za po mocą gumowej membrany. Urządzenie jest zasilane za pomocą wody, która przechodząc przez specjalny aplikator z różnymi końcówkami i wprawia je w ruch. W zależności od ciśnienia wody oraz nałożonej końcówki nadaje się do rożnego rodzaju masażu. Świetnie sprawdza się w rehabilitacji dziecięcej m.in do drenażu.