Terapie

Terapia – kluczowy element każdej fizjoterapii, terapeuta na postawie swojej wiedzy i umiejętności dobiera odpowiedni rodzaj terapii do pacjenta (podejście indywidualne) biorąc dobór terapii pozwala na szybkie ustąpienie objawów bólowych.

Terapie

• Terapia punktów spustowych

jest metodą polegająca na różnych formach ucisku na mięśnie i nie tylko. Terapia mająca na celu pozbycia się wzmożonego napięcia mięśniowego przez co usunięcie dolegliwości bólowych. Punkt spustowy to nic innego jak wrażliwe miejsce na przebiegu brzuśca mięśniowego, które pod wpływem nacisku wywołuje promieniowanie – często pokrywające się z przebiegiem rwy kulszowej czy ramiennej.Punkt jest uciskany przez terapeutę do momentu rozluźnienia mięśnia.
  • Terapia manualna

czyli mobilizacje i manipulacje stawowe – chiropraktyka jest to metoda pozbywania się zaryglowań stawowych w kręgosłupie oraz stawach obwodowych. Metoda znana już w starożytności polegająca na szybkim ruch mającym na celu zlikwidowania zablokowania w stawie przez co zwiększona jest jego ruchomości i dolegliwości bólowe. Często określane jako nastawianie.
  • PNF

czyli proprioceptywne nerwowo-mięśniowe torowanie ruchu, metoda wykorzystująca neuroplastyczność czyli możliwości mózgu do odtwarzania dróg odpowiedzialnych za dane funkcje organizmu chorego. Metodę PNF stosuje się w leczeniu i rehabilitacji pacjentów z zaburzeniami w obrębie układu kostno-stawowego, mięśniowego i nerwowego. Znajduje zastosowanie w rehabilitacji neurologicznej - poudarowej, w chorobie Parkinsona czy urazach kręgosłupa. Dodatkowo wykorzystywana w gimnastyce korekcyjnej oraz leczeniu pooperacyjnym.
  • IASTM - Terapia Narzędziowa tkanek miękkich

To prosta, nieinwazyjna metoda terapii manualnej służąca do mobilizowania tkanek miękkich. Wykorzystuje się w niej specjalnie narzędzia ze stali chirurgicznej w celu leczenia bólu oraz dyskomfortu mięśniowo-powięziowego, a także poprawienia ogólnej mobilności i funkcjonalności tkanek. Wskazania do leczenia: ból i ograniczenia mięśniowo-powięziowe; ograniczenia zakresu ruchomości z powodu zwłóknień/zrostów; ostre i przewlekłe skręcenia/naciągnięcia; bóle pleców/karku; problemy pasma biodrowo-piszczelowego; zapalenie rozcięgna podeszwowego; tendinopatie stożka rotatorów; problemy stawu rzepkowo-udowego; blizny pourazowe i pooperacyjne;
  • Dry needling

(terapia suchej igły) metodyka suchego igłowania opiera się na dokładnej znajomości anatomii w połączeniu z dobrze rozwiniętą umiejętnością palpacji. Dobór odpowiednich punków, w które wprowadzamy igłę wygląda podobnie jak badanie punktów spustowych mięśniowo-powięziowych. Najczęściej nakłuwamy punkty spustowe i densyfikacje (sklejenia, zwłóknienia) powięzi. Odpowiednio zlokalizowany punkt spustowy objawia się drganiem przy jego nakłuwaniu podobnym do drżenia pęczkowego mięśni. Objaw ten świadczy o jego dezaktywacji. Nauka potrafi obecnie wskazać szereg procesów biochemicznych, które pokazują zasadność wbijania igieł. Suche igłowanie penetruje głębiej oraz dotyczy wielu struktur anatomicznych takich jak np. więzadła, torebki stawowe, okostna, dyski wewnątrzstawowe, więzozrosty oraz łąkotki. Igły wykorzystywane do igłoterapii dobierane są do obszaru zabiegowego.
  • Pinopresura

To innowacyjna metoda medycyny manualnej opracowana przez lek. med. Radosława Składowskiego. Jest terapią odruchową wykorzystującą procesy samo naprawcze organizmu. Pinoterapia jest w pełni nieinwazyjną metodą, która przy pomocy ucisków i ostukiwania poszczególnych punktów i sfer na ciele za pomocą specjalnych narzędzi pobudza wybrane ośrodki w mózgu. Za pomocą tych technik układ mięśniowy, więzadłowy i powięziowy poprzez odbieranie sygnałów z mózgu rozluźnia się. Dzięki rozległości oddziaływania tej metody na cały organizm możemy pracować z wieloma różnymi schorzeniami dotyczącymi każdego układu w ciele.
  • Akupunktura metodą równoważenia dr Tana

jest metodą od praktyka dla praktyków. Powstawała na przestrzeni całej, 40-letniej praktyki dr Richarda Tana, akupunkturzysty i znawcy Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Jej podstawowym założeniem jest prosta, intuicyjna diagnoza i łatwość doboru punktów leczniczych. Wykorzystując tzw. punkty odległe, metoda dr Tana pozwala na leczenie np. kończyn po oparzeniach bez bezpośredniej ingerencji w uszkodzone tkanki. Nie wymaga przy tym długich studiów Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, stawiając na szybką i intuicyjną diagnozę, tak użyteczną w pracy fizjoterapeuty Co więcej, metoda równoważenia znajduje też przełożenie na problemy internistyczne pacjenta. Wykorzystują metodę jednej igły, pozwala przynieść ulgę także w problemach zdrowotnych, niezwiązanych bezpośrednio z dysfunkcjami układu ruchu pacjenta.